Alla inlägg under januari 2007

Av Ghostone - 27 januari 2007 22:14

Sitter just nu framför TVn, Dantes Peak håller på. En mycket bra film, Faktiskt en av de bättre filmerna jag ahr sett. Har sett den flera gånger, men ändå tycker man den är fortfarande lika bra. Detta med en bärbar var nog en av mina bästa köp. Det är absolut ingen "grymme" dator, men dock en bärbar som är helt ok att surfa med samt skriva i word med. Har lagt in Office 2003 i den, och word fungerar utan problem, men har dock inte testat Powerpoint och de andra program. Men jag tror dock att det kommer att bli rätt segt med dom programmen.Photoshop hade jag haft funderingar på att lägga in, men tror faktiskt inte att datorn pallar för det. Hmmm, undrar om det går att uppdatera minnet i en bärbar, jag får nog sticka förbi en databutik på Måndag o fråga. Behöver nog köpa ett nätverkskort med till den, för det följde inte med någon. Vet dock inte om jag kanske skall köpa ett trådlöst router istället, och koppla in datorn trådlöst till internet. Det hade ju varit det bästa... hmmmm... låter som en bättre idé.... =)Kollar det på måndag.==========================================================="Row, row, row ure boat gently down the stream..." sjunger dom i tvn, snacka om panik när motorn kollapsar och båten stannar i syra vattnet, sjunkandes... ===========================================================Hmmm... nu skall jag kolla på filmen mer...Ha det gott!/G

Av Ghostone - 25 januari 2007 12:30

Ja, då har man varit på Ultraljud igen! Denna gång var min dotter med och det var nog en upplevelse för henne att kunna få se sitt syskon, även om det var genom en skärm.Detta med teknik är ganska häftigt, att med hjälp utav detta kan man se in i en kropp och på det viset kunna se en annan kropp. Häftigt!Har läst och sett på TV att det finns sjukhus där man kan få se barnet i 3D, och på det viset se en bättre bild på barnet i magen. Detta görs många gånger också för att se könet på barnet. Men jag vill inte veta vilket kön det är, det skall vara en överraskning tycker jag. Det spelar ju ingen roll vilket kön det blir, även om jag skulle tycka att en son hade varit perfekt att få nu... ;)Allting var perfekt, och barnet rörde sig jättemycket. Det var nästan så att det såg ut som om det inte ville bli tittad på, ingen linslus med andra ord!Jag tittade så mycket och ville inte missa en sekund av rörelse och information att mina linser var snustorra när undersökningen var klar. Glömde tydligen att blinka! *skratt*En vän har fått barn häromdagen, och en annan vän skulle ha fått i förrgår. Sedan har vi en annan nära vän som väntar om en vecka... ja... snacka om babyboom! Hahaha...Det sägs att under höstens första tid och våren så görs det mer barn än någon annan tid på året. Hehehe... tja, nu är det bevisat!---------------------Jag ahde under en tid i December mycket på G samtidigt, mycket med jobbet, meycket med julen samt känslan att jag ville uppdatera hemsidan stundtals. Till detta blir det problem med en person som ansåg sig ha rätt till min bakgrundsbild jag har på sidan. Den personen skrev ett antal otrevliga meddelanden i gästboken, vilket ledde till att han/hon blev IP bannad från gästboken. Och eftersom det först då inte gick att skriva med sitt eget IP nummer, så försökte samma person skriva genom sidan ANONYMISE, men det IP numret hade jag fixat spärrning mot också.Detta föranledde att personen i fråga gick in i min blogg i stället och lämnade kommentarer som var direkt hotande istället!Det är då man tänker på hur mycket vissa saker kan missuppfattas. Detta var en beskyllelse att jag hade stulit en bakgrund, vilket inget bevis hade presenterats för mig. Alltså jag kunde inte ens få jämföra likheten!När jag la fram bakgrunden för att alla skulle kunna få använda det, samt en länk till var jag hade fått inspiration att GÖRA bakgrunden, var inte detta ett tillräckligt bra bevis för honom/henne.Alltså... det blev en ond cirkel.Men nu har det slutat att skrivas till mig, vilket är skönt. Både Gästbokens innehavare, samt bloggens innehavare har fått ett mail till sig som har förklarat situationen, och de har accepterat det. En liten tillägning på detta är att personen har även försökt få mig bannad från både gästboken samt bloggen, vilket inte lyckades. Tvärtom, han/hon blev istället IPbannad från gästboken! Den som gräver en grop....Men men... Nu är det över förhoppningsvis. Och alla kan fortsätta med sitt... skönt.Ha det gott därute!/G

Av Ghostone - 13 januari 2007 14:32

Nu har man varit på besök i Mödra där vi bland annat fick se barnet för första gången i Ultraljud. SNacka om vad grymt det är!!Tänk att ett sådant litet liv finns nu i min frus mage och som kommer att komma ut någon gång runt den 4:e Juli. Ja... svårt och förstå ibland faktiskt. Nu skall man bli far igen. Återigen skall man börja lära upp ett litet liv till att bli självständig, återigen blir ett litet liv fascinerad över att man kan hjälpa till med i stort sett allt."Pappa klarar allt", är ord som min dotter brukade säga när hon var liten. Det är ord hon säger då och då fortfarande, men hon menade dom bättre när hon var liten. ;)Frågor man ställer nu är ju vad det blir. Blir det en pojke eller en dotter? Hmm... min fru vill faktiskt gärna veta det i förväg, men det vill inte jag. Jag vill bli överraskad när barnet kommer. För mig spelar det ingen roll vilket det blir faktiskt, för det kommer att bli en ny upplevelse ändå.Många vänner man möter säger samma sak. Det ena barnet är inte det andra likt, så i vilket fall som helst kommer det att bli en ny upplevelse att bli far igen. Det var ju dock allt 11 år sedan man höll i ett så litet knyte som var en del av en själv.Till nästa ultraljud, skall min dotter med. Hon måste också få se sitt syskon ju! Hon skulle faktiskt ha varit med när vi skulle ha det första gången, men denna gång när det gjordes, så visste vi faktiskt inte om att ultraljudet skulle göras förrän vi var där. Annars hade hon fått vara med.Hehehe... det är grymt med livet! Jag njuter av det varje dag, och det blir bara bättre och bättre! =)/Ghost

Av Ghostone - 7 januari 2007 22:05

Många människor här i världen är ute efter att synas, vissa mer än andra. Man vill gärna synas eller höras på många olika sätt, det kan vara både åt det goda såsom onda hållet.En persons hemsida är ett sätt att kanske synas, men också samtidigt också ett sätt att visa något som man kanske vill visa upp.Men ibland, bara ibland, skapas situationer av vad jag vill kalla för missförstånd. Man ser något som är likt något, eller man läser något som man inte tycker borde finnas där. För att få klarhet i det, brukar man i vanlig hövlighet ta kontakt med den personen i fråga. På det viset kan man ha en civiliserad konversation. Men sedan finns det självklart situationer där hövlighet inte används, och blir tyvärr otrevliga.När det sedan handlar om individer som aldrig kan ha fel, utan ser bara problem, inte lösningar. Ja, då kan det självklart bli problem oc otrevligheter. Såsom glåpord och hotelser. Något som inte hör hemma någonstans egentligen.Glåpord mot folk finns och hörs överallt, samma sak med hotelser. Inom internet delen, så finns det ganska mycket sådant. Men fördelen med internet är ju självklart att om man nu verkligen vill ofreda och hota, så finns det nedskrivet i vad man kan kalla "svart på vitt". Bundet till en IP adress.Vad gör man åt det kan man fråga sig då. Tja, det beror ju på vad den personen som BLIR ofredad och hotad vill göra. Det finns mycket man kan göra, speciellt om man läser vad lagstiftningen säger om hot. Men, men... allt har sin tid som man säger.Det enda jag har att säga om det är... Missförstånd kan alla råka utför, vilket är beklagligt. Men när bevis finns för vad som är rätt, och inget motbevis finns som kan bevisa annorlunda. Låt det vara och acceptera läget.Ingen vinner på att bara göra det värre.Visst, det suger att ha fel. Men det kan alla ha!Ha det gott där ute! =)/Ghost

Av Ghostone - 6 januari 2007 22:01

Tja...Tror inte att det är avundsjuka, tror mer att vissa har inget bättre för sig än att jävlas med folk på nätet.När man sitter och gör en hemsida, sitter man och planerar detta rätt noga. För de som har jobbat med det professionellt och arbetat med ett webbföretag är det mycket arbete som ligger bakom. Vissa har kanske det i "blodet" och kan göra sin sida utan planering och få det att se jättebra ut. Men jag för min del, planerar alltid hur sidan skall vara uppbyggd och hur den skall fungera.Det ligger alltså alltid mycket arbete bakom det.Men sen finns det vissa människor som på något sätt inte gillar en sida och skall med en gång kritisera, anklaga och vara allmänt otrevliga mot folk som lägger ner sin själ i sitt arbete.Det finns individer i detta land som tydligen anser att det är värt den tid som det tar att skriva otrevligheter i en annans gästbok. Bara för att förolämpa och göra sig hörd på ett väldigt otrevligt sätt.Vad finns det för glädje i det? Och varför överhuvudtaget göra sig besväret? Vad krävs för att stoppa en sådan persons ointellektuella påståenden?Den första personen var till och med så osmart att han/hon använde sin egen IP adress till en början, vilket betyder att den registrerad.Den andra personen var dock smartare och körde sitt besök genom en sida som ger dig en "fejk" IP adress och därav inte är lika lätt att spåra. Däremot så är det helt klart två personer som känner varandra, vilket man märker påd et sätt som de skriver."Ta bort skiten i gästboken och bete dig som det är brukligt här ute bland siterna! Förf**n!"Ja, så kan det stå bland annat. "Bete dig som det är brukligt här ute bland siterna" skriver han och emotsäger sig själv. Brukar man skriva så på siterna? Hmm... nä, inte riktigt. Man brukar vara vänliga mot varandra. Och om det skulle vara så att någon beskylls för något, så brukar man visa upp bevis för att det är så. Något som inte har gjorts.Så frågan är, vad gör man med en person som tydligen behöver någon som kanske kan visa hur det är "brukligt" att göra på nätet? Någon som kan visa hur det "brukligt" att vara som människa?Tja, jag vet inte riktigt. men en IP adress går ALLTID att följa, för även om IP adressen är "fejkad" så finns det en logg som kopplar den med den riktiga IP adressen.Och ahr man den riktiga från början, så är det lite enklare att följa upp det och sedan kolla vilka personer som är kopplade till den förste...Frågan är om det är värt det. är det värt att lägga den energin för att få tag i vad som förmodligen är personer som kanske bara behöver lite hjälp i rätt riktning.Nåja... time will tell...Tycker bara det är sorgligt. Hur det började? På grund av att en person trodde jag hade stulit en bakgrund från hans/hennes hemsida. när det numera finns en länk till vart jag fick hjälp att GÖRA min egen bakgrund. Patetiskt och sorgligt.../Ghost

Av Ghostone - 1 januari 2007 01:16

Hahaha....Fick ett mail från en besökare utav min blogg. Han undrade om jag hade svårt med att stava eftersom jag skrev fel på en hel del ställen. Jag har skrivit "ahr" istället för "har" och på andra ställe har jag satt ihop ord osv osv... Mitt svar var... NOPE! Jag har inga problem med att stava, men när jag sitter och skriver, tittar jag mycket på tangenterna, istället för skärmen. Och då kan det gå lite väl fort ibland och man råkar trycka på en annan bokstav än vad som var tänkt.Fast å andra sidan. jag är ju utlänning, så jag har ju rätt att skriva fel, eller hur? ;-) Hahaha...GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER DÄR UTE! ÄVEN ALLA NI SOM KÄNNER FÖR ATT LÄSA EN ENKEL BLOGG SOM DEN HÄR!!Jag önskar er ett riktigt gott nytt år. Och hoppas att det nya året kommer fylld med glädje och värme till er!Ni som är ensamma detta nyår, önskar jag er att ni finner någon att dela nyåret med nästa gång. Ni som har någon, önskar jag att ni firar igen nästa nyår.Kort och gott, all godhet som finns önskar jag er alla!Det nya året kommer med mycket underbara saker till mig. Ökad ledighet, nya möjligheter att eventuellt kunna träffa mina släktingar i Spanien. Men en av de stora händelserna för 2007... Är att jag skall bli far igen!Ja... jag ser fram emot detta år. Ett år fylld med roliga möjligheter för att göra bra minnen.Ha det nu bra och ät gott och drick gott!PEACE!/Ghost

Ovido - Quiz & Flashcards