Alla inlägg under juni 2008

Av Ghostone - 10 juni 2008 21:56

Det finns ganska irriterande saker som händer under ens liv. Bland annat är det när folk lägger sig i saker de inte har med att göra.

Vill inte gå in på detaljer vad det handlar om mer än uppfostran. När någon som inte bör lägga sig lägger sig i och försöker ”släta över” ett problem som egentligen kanske inte är så grov just nu, men kan bli om man inte tar tag i det med en gång och statuerar ett exempel.

Sånt kan vara ganska så katastrofalt för att ett vänskaps förhållande skall hålla.

Har faktiskt alltid respekterat personen ifråga, men nu har denna person sjunkit ganska långt ner i min syn. Jag har väldigt lång stubbin, och är väldigt tålmodig som person, något som man behöver vara bland annat med det jobbet man har. Men även jag har min gränser vad man får lägga sig i och inte. Och när det handlar om mer familjära saker, så är det VÄLDIGT tabu!!

 

Men men, om man kanske inte vet hela sanningen, så kanske man inte tycker att det är så stort, och kanske vill ”släta över det”. Då kan jag till en viss del ha förståelse för det dock.

Nåja...

Time will tell som det så fint heter.

 

Nu har jag skrivit av mig lite sk*t i alla fall. :-)

 

/G

Av Ghostone - 4 juni 2008 12:41

AAAAARRRRRGGGHHHH!!!!

Ja, ibland måste man bara få skrika ut sig pressen och missnöjet man har över att ha presterat dåligt.


Som butikschef är man ganska så beroende av siffror och att budget skall tas. När jag tog över den butik jag arbetar i i april 2006, så var butiken i totalt kaos.

Jag blev tipsad av en bekant som sedermera i efterhand blev min kollega, att det söktes en BC för butiken. Mitt svar var "Jag?? Jobba i den butiken?? Skulle inte tro det! FOlk känner mig, vet vem jag är. Och butiken har så dåligt rykte som den har, tror inte att jag vill fläcka ner mitt goda rykte med det!".

Men i efteråt började jag tänka på det...

När jag började som säljare 1990, var mitt högsta mål att bli BC. Detta hde jag redan lyckats med tidigare. Jag har varit BC för en radio tv butik i Kungsbacka, samt varit BC för en Dialect butik i Kungsbacka.

Jag behövde nya mål, nya utmaningar.

Detta var direkt en utmaning jag aldrig trodde jag skulle få, eller för den delen jag trodde att jag skulle ta egentligen.

Man skall alltid utmana sig, för att på det viset få ut mest av sitt liv, är en av mina motton här i livet. Utan utmaningar, utan mål, lever man inte sitt liv till fullo... anser jag då. ;-)

Så varför inte? Jag körde på!

Det tog mig ca 8 månader av stenhårt arbete för att bygga upp butiken igen. Men efter det vände det och blev en väl respekterad butik som jag är fullkomligt stolt över att arbeta i.

Jag har blivit erbjuden jobb av kunder, där jag skulle få mer i lön och garanterad provision på detta ytterligare. Men eftersom jag ser denna butik som "MIN" butik, som JAG har byggt upp och slitit för så krävs det mycket mer än så för att slita mig bort härifrån.


Därför ser jag det som extra enerverande när det går sämre för butiken. Det är ju dock allt mitt skötebarn! =)


/G

Ovido - Quiz & Flashcards