Alla inlägg under februari 2007

Av Ghostone - 18 februari 2007 23:07

När man har varit sjuk tar det sin tid att komma tillbaka. Speciellt när man pratar om en kille som blir förkyld...Har man sett den där reklamen om Echinagard, där gubben snackar om att "kvinnor klagar över att föda barn, men att de skall veta hur det är att vara kille och vara riktigt förkyld...". Ja... det är absolut inte lätt!!Haha... nåja. Självklart är det inget mot att föda barn, något som en kille aldrig kan på något sätt föreställa sig. Tror inte ens att en kille skulle klara av det och överleva, vi män har förmodligen inte den styrkan.Men när vi blir förkylda, så dör vi ju nästan... ;-)Men nu är det Söndag kväll/Natt och förkylningen är i stort sett borta förutom lite rethosta.Veckan har varit informationsgivande, man har fått veta en en kollega till mig säljer som f-n rent ut sagt, och att denne persons lön kommer förmodligen att bli en VÄLDIGT hög lön. Jag är jätteglad för hans skull, verkligen. Bäst för honom att han bjuder mig på MC när han är tillbaks. *skratt*Fick även reda på att vissa personer sprider lite utav osanningar om mig,och om vad jag har sagt om vissa personer. Något som jag kommer att gå till botten med, inget som jag bara kommer att låta vara.Har mina misstankar om vem som är den skyldige, men det kommer att kräva en del finnes att få den personen att säga det... Men så är det ibland. "You loose some, you win some".Vad händer mer då?Magen hos min fru växer för fullt. Vi är i 22 veckan nu. Vi var och kollade på barnsängar, garderober och eventuella möbler som kan behövas inför dagen d.Har även kollat lite över vilka summor det kan behövas. En hel del pengar kommer att behövas för att fixa allt. Men jag tror att det kommer att gå bra faktiskt.Jag skall när det går börja köpa lite kläder inför dagen, lite neutrala färger för att vi vet ju inte vad det blir för kön ännu, och JAG vill inte veta än heller. Min fru vill det dock... ;) *skratt*Mycket penga räknande kommer det att bli, det kan man räkna med... :SHa det gott därute.../Ghost

Av Ghostone - 2 februari 2007 21:25

Ja...Idag har man varit ledig, det skulle väl ha varit skönt. Men så blev det ändå inte. Det blev uppringt från kunder som ringde mig till mobilen och beställde varor, ville återlämna saker i butiken osv osv... Ibland undrar man huruvida folk kan repsektera att man är ledig eller inte. Ta exempelvist den här kunden som ville klaga och återlämna saker. De visste att jag var ledig och att de skulle återkomma på måndag, ändå ringer de mig på mobilen för att klaga.Jobbigt när folk inte repekterar det. Som butikschef vill man gärna hjälpa så många som möjligt, samtidigt som man vill finnas där för sina anställda. Men när kunder inte respekterar ens fritid är faktiskt måttet rågat tycker jag. Men, men... sånt är väl livet kan jag tänka mig. Denna dag började inte så bra, trodde att den skulle bli bättre när man hade ordnat till vissa snedsteg man gjorde, men... så bra fick man inte ha det. Nu har dagen faktiskt blivit värre än vad den var när jag gick upp. Inget som jag tänker gå in på här mer än att, jag tycker det är synd att människor inte kan prata med varandra.Jag för min del hoppas ju faktiskt att det ordnar upp sig, för jag vill helst att det skall sluta bra, men är beredd på att det kan krävas drastiska lösningar. Synd faktiskt...Ibland känner man bara som om att vad man än gör så räcker det inte till, både inom privatlivet som jobblivet.Man försöker och försöker, men ändå är man inte tillräcklig... Ja... Det suger ibland... att inte vara tillräcklig./G

Ovido - Quiz & Flashcards