Alla inlägg under december 2006

Av Ghostone - 30 december 2006 22:19

Sista dagen man har jobbat för det här året. Nu blir det inget mer jobbande förrän nästa år! GOTT!! Det betyder 2 dagars ledighet, sedan är man på det igen... ;o)Visst är det gott med ledighet? Jag ahr varit lite off de senaste dagarna, tror att det är all jobb som tar ut sin rätt hos mig, men med det nya året, så kommer nya planeringar och möjligheter att påverka sin ledighet. Å andra sidan, det kommer att bli mycket ledighet i år, speciellt från Juli och framåt. Varför underar ni?Jo för... JAG SKALL BLI PAPPA IGEN!! :D:DDet kommer att stå en del om hur det går med magen och barnet som komma skall. Vad det blir? Det har vi inte tagit reda på, och förhoppningsvis så får jag inte veta förrän det är dags. Roligare och mer spännande så... ;)Så nu räknar man dagar tills det är dags. Finns inget roligare än att bli far igen. Mycket att planera inför det. Fast... det hade varit skönt att hitta en 4:a i varberg, det hade hjälpt en hel del inför planeringen till sommaren... Någon som vet något? Hör gärna av er!!Idag var vi på bio! Det blev Eragon, en mycket bra film tycker jag. Ser fram emot nästkommande delar i vad jag fick hört idag (ryktesvist) kan vara den första utav en trilogi. Mmm... gillar starkt!Uppdatering utav hemsidan.Jag ahr äntligen skickat upp uppdateringen utav hemsidan! Den har faktiskt varit klar ett bra tag, men jag förlorade internet för några dagar, över en vecka för att vara exakt. Jag har även jobbat mycket, det har ju dock allt varit mellandagar.Men nu ahr jag äntligen kunnat göra det. Känns skönt. Har fått några mail om inte jag kan visa upp lite arbeten.Nu kan man se några, och fler komemr det att bli, om bara tiden finns... Kanske till och med några hemsidor man har gjort?Några företag har ju dock lagts ner, men man kanske skulle kunna lägga upp en bild på hur sidorna såg ut så länge de låg ute i alla fall... ;)Nu skal jag kolla på en serie i National Geographic Channel om huruvida filmen och boken "Da Vinci Koden" kan vara sann eller inte.Ha det gott!!/G

Av Ghostone - 18 december 2006 00:22

Dagarna går framåt, och December har nått en viss tid där människor panikartat springer in i butiker för att inhandla de sista presenterna inför dagen d. Köer bildas i många butiker, vilket visar hur mycket folk egentligen vill spendera för att göra sina medmänniskor glada.Jag har då och då suttit och tänkt på detta. Alltså hur mycket pengar som man gör av med under just denna månad. Vi snackar om många tusenlappar som vissa familjer gör slut på. Och så skall man inte prata om den eviga stressen som infinner sig när de kommer in i en butik där de får stå och vänta och vänta... Irritation uppkommer och det blir suckar fram och tillbaka.I den butik som basar över har vi åtminstone glögg och pepparkakor att bjuda på för de som står och väntar. Det hjälper även att få in människor i butiken och det är fullt där inne ibland, vilket är roligt, för det drar in ännu mer folk. Människor är som flockdjur.Är en butik helt tom, går de inte in, men är det människor inne, så kommer de gärna in. Hehe... det är en ganska rolig grej att se.nåja, nu är det så att jag kan kanske itne säga att jag är helt annorlunda. Men om jag skall vara ärlig, så behöver jag inte tömma min plånbok för att göra min familj glad. Självklart köper jag saker till dom, men det behövar ju inte vara dyra saker. En liten pryl kan betyda så mycket om det kommer från hjärtat.Men, men... man skall kanske inte klaga när man jobbar i butik.. ;-)/G

Av Ghostone - 10 december 2006 23:38

Idag har man varit ledig. Det var skönt.Det får en att fundera lite på hur ens lediga tid kan uppfattas av en själv. De som är arbetslösa njuter ju egentligen bara de första veckorna av att vara ledig. Sedan klättrar man ju på väggarna för att man inte har något att göra. Detta menas alltså bara det som verkligen vill hitta något att göra. Sen finns ju självklart de som tillhör de lata, coh som inte bryr sig och utnyttjar socialen av ren lathet. OBS! Jag menar alltså de som inte vill av egen vilja, inte de som av någon anledning inte kan och som har en anledning till att inte kunna jobba.Så vad har man gjort en dag som den här för att "ladda batterierna"? Tja... inte mycket faktiskt. Eller jo, lite har man allt gjort.Jag var i stan och fixade till några julklappar, det är nästan en av de få dagarna som jag ahr kunnat göra det. Det är och kommer att bli mer jobb udner dagarna, så man hinner ju inte direkt sticka över till butikerna runtom för att fixa klappar.Efter det hjälpte jag frugan med hennes batteri till bilen. Tydligen är det fel på det batteri hon har, så förmodligen kand et bli dags för en ny. Hmmm... snacka om otur att det måste komma just nu denna månad, när pengar behövs för mycket annat.Nåja, det är sånt som händer...Idag har jag även hjälpt till att fixa till pepparkakshuset tillsammans med min dotter. Det är nästan utav en tradition.Den blev jättefin! =)Vad mer..?Jo, så har jag även uppdaterat hemsidan och gjort alla bilderna från bröllopet klickbara! På det viset blir de lite större, och man kan få se ansikterna lite bättre.Jag ahr fått förfrågningar om det är ALLA bilderna som är insatta. Svaret är nej!Det är itne alla bilderna, men det var väldigt många bilder. Så jag satte in de jag tyckte var bäst, samt att jag minskade ner antalet på grund av plats.Så nu vet ni det. =)Nu är det dags för sängen! Godnatt!....En sak till! Såg filmen GUSTAF 2 idag... Hehehe, den katten rockar ju fett!/Ghost

Av Ghostone - 3 december 2006 23:35

Såg den nya Bond filmen idag, snacka om bra film!!Det snackades om att Daniel Craig skulle få problem att axla en sådan meriterande roll som agent 007, men det gjorde han med glans. LÄTT!En mycket råare James Bond, ett bevis på varför han blev som han blev, förförisk men ändå iskall mot sina fiender.Borta är den den förfinade agenten som går omkring som en aristokrat och tror att han äger stället. I filmen är han den råbarkade, oslipade diamanten som M försöker forma. Under spelets gång kommer han på en drink som han namnger under filmens gäng efter en kvinna som han möter.Men under filmens gång får han till det att beställa en Dry martini, varav bartendern frågar: "Shaken or stirred?".Bond: "Do I look like I give a damn?"Hahaha... han är ju bara så grym! Ser fram emot nästa bond film där han kanfå fortsätta vara Bond. Helt klart den bästa Bonden, slår Roger Moore och Sean Connery lätt!/Ghost

Av Ghostone - 3 december 2006 01:28

Ja...Klockan är snart halv ett på natten och jag har precis satt upp de första bilderna i hemsidan. Nu ska jag gå o lägga mig.. börjar jobbet klockan 12:00.... ZZZzzzzz..../G

Av Ghostone - 2 december 2006 17:33

Man lever ett liv där man rör sig obehindrat genom livets gångar och tänker inte mycket mer på vad som händer med ens kropp mer än att man märker att man har en viss tendens att lägga på sig några extra kilon när man är lite oförsiktig med vad man äter.Men en dag märker man att man börjar få ont i bröstkorgen, man kan inte lägga sig på magen, något man har kunant göra innan och vanan finns där. Envis som man är, tänker man att det är förmodligen inget, utan att det försvinner förmodligen av sig självt. Man biter ihop och tiden går.Snart märker man att man har även ont i axlarna, man kan inte ligga på sin högra sida längre, för det gör för ont. man ahr problem att lyfta armarna över en viss höjd utana tt det gör ont. Vid det här laget tar man kontakt med läkare som gör en undersökning. Inget svar över vad det kan vara, vi vet fortfarande inte.Blir orolig efter ett tag när mitt ena pekfinger svullnar upp och känns som om jag har blivit stungen utav något. Den går inte att knyta riktigt. Efter ett tag av pina och problem att greppa saker, går svullnaden ner något, men fingret ser lite deformerad ut, och går fortfarande inte att knyta ordentligt utan att det gör ont.Nu har det gått ca 2 år sedan alltihop började, och det har spridit sig... Diagnos: SPONDARTRITDefinition: Inflammatorisk ledsjukdom drabbande kotpelare. Ofta även bröstkorg, SI-leder, perifera leder.Tja, det är precis som det heter så vackert på engelska: "SHIT HAPPENS"Det är bara att bita ihop och ta det. Det finns ju inte direkt något medel som kurerar det, däremto som gör att det blir lite lindrigare. Jag kör med Diklofenak T och den hjälper, min mage klarar av den medicinen som tur är, något jag har hört att det kan bli problem med annars.Jag kan väl säga att jag har hög smärttröskel, det är inga problem med det. Men det jag ser som problem är att den sprider sig och stannar inte upp, och det är det som känns jobbigt. Jag har fått det nu i mina båda pekfingrar, axlarna, höfterna, bröstkorgen, anklarna och även i ena fotleden.Ca 20 minuter efter att jag tagit Dikl.T kan jag börja röra mig som vanligt, men dock ganska stelt. Jag tar 1 på morgonen, en på kvällen och 2 när jag lägger mig för att kunna sova. Och jag som hatar ta medicin...Men nu skall man inte tro att jag går omkring och tycker att livet suger totalt, nä det gör jag inte. Jag njuter så mycket jag kan av den, för vem vet vad som händer i framtiden... =)Man skall leva sitt liv till fullo, på det viset behöver man inte ångra att man man har missat något.Jag har en underbar fru, mycket försående när jag har problem att göra vissa grejer hemma. Jag har en HEEEELT underbar dotter som hjälper mig om jag skulle behöva hjälp och även hon förstår om jag får problem med något. Så... vad har jag att klaga på? Inget! =)Förutom åkomman, så mår jag bra och njuter av livet som man skall göra som far och man. Jag säger bara det! Att bli far och gifta mig, det är det bästa jag har gjort i mitt liv.Vem vet vad framtiden har att erbjuda mig, vad det än är, så ser jag fram emot det!/Ghost

Av Ghostone - 1 december 2006 10:43

Julmånadens första dag har anlänt! Och snart är det jul!!! HURRAAA.... borde man tänka, eller hur?Men tyvärr så känner jag inte direkt någon julkänsla ännu, och kommer förmodligen inte att kunna göra det förrän det är RIKTIGT nära julen.Det kommer att bli mycket jobb, och efter att ha fixat färdigt med julschemat, så har det blivit klart att den som kommer att få jobba mest denna månad är jag. Nu skall man inte göra misstaget och tro att jag är trött på mitt job, tvärtom. Jag älksar mitt jobb, speciellt mina kollegor som jag arbetar med, vi har grymt roligt ihop och trivs bra tillsammans. Men att arbeta mycket i flera dagar i rad kan och kommer att sätta sina spår hos en.Jag vet exakt va som kommer att hända, men jag skall göra allt jag kan för att "ta hand om mig själv" efter arbetstidens slut, för att på det viset kunna ladda batterierna så att säga.Om det vill sig, så kommer jag att få arbeta 22 dagar i rad, och då har jag inte räknat med de dagar jag har jobbat innan idag.Sist jag var ledig från jobbet så att säga var den 18:de November, sen har det varit söndagarna fram. Och nu denna månad kommer vi att ha öppet även söndagarna, vilket gör att jag kommer att jobba nonstop fram till den 22:e. Är ledig den 23:dje, men skall förmodligen in runt stängningsdax... vem vet varför... ;-) Jag vet... mer säger jag inte.Nu skall jag lägga mig ett tag till..../Ghost

Ovido - Quiz & Flashcards