Alla inlägg under oktober 2007

Av Ghostone - 8 oktober 2007 14:16

Idag är det vackert väder igen. I solen känns det som om det vore sommar. Men vinden är lite frisk. Man får väl njuta så mycket det går, för någon riktig sommar har det ju inte varit direkt. Och den lär ju inte komma nu, löven har börjat gulna, vilket betyder HÖST! Hmm...
Nåja, man skall inte klaga, det är skönt nu i alla fall. Lite varstans stannar folk upp, vänder ansiktet om himlen, och låter solens strålar bränna ansiktet för en stund, innan de fortsätter sin promenad. Trevligt och se... :) /G

Av Ghostone - 4 oktober 2007 14:09

Har precis ätit. Tittade igenom lite bilder i mobilen och hittade den här bilden. Det ser så rogivande ut. Tänk att ha hennes plats. Man blir matad, folk klappar, gosar och leker med en. Man kan totalt ignorera alla man inte känner för att umgås med genom att gå o lägga sig någonstans. Lite avis kan man nog vara. ;)
Hmm... Snacka om att det lät negativt. :-o
Nä, å andra sidan är jag glad över det jag har. En underbar familj, som ger mig mer kärlek än någon kan ge mig. Jag har en underbar fru, en son på 3 månader som gillar att ligga hos mig i en kvart, sen är det mamma som gäller igen. Inget konstigt med det faktiskt, jag har ju dock allt inte maten. ;)
Men framför allt, så har jag en dotter som verkligen är min ögonsten. Hon ger mig kramar, pussar och låter mig få veta vilken bra pappa jag är. Oj, jag blev nästan sentimental här. :$ Så... När allt kommer omkring, så är jag en lycklig man ändå. Hoppas du som läser detta har det lika bra som jag. :-D /G.

Av Ghostone - 1 oktober 2007 23:37

Alltså...
Hur mycket tål man egentligen innan kroppen säger stopp? Jag tål faktiskt rätt mycket, men visst har jag varit i träsket som även kallas för utbrändhet. Många som finns i min närhet säger att det egentligen inte finns något sådant. Men jag är av annan uppfattning, detta speciellt för att man själv har varit där och vänt.
Är man utarbetad, eller som det även kallas "gått in i väggen", så mår man inte bra psykiskt. Detta fenomen har faktiskt funnits i alla tider, även förr i tiden. Men detta är inte något som har analyserats, tagits upp som sjukdom, eller på något sätt behandlats förr. Det är på sista tiden som det har uppmärksammats och även gett det ett namn, utbrändhet.
För vissa kan detta visas sig genom att man blir deprimerad. Man blir ledsen för vad som helst, och kan börja gråta på stående fot.
Något som både är genant, och jobbigt socialt sett.


Hur var det för mig?
Ja, det var några år sedan jag var där. Men dock allt lärde jag mig vad jag skulle se upp med, och framförallt HUR jag skall hantera det.
På den tiden (7 år sedan nu), så hade jag eget företag. Jag jagade kunder, började tidigt och slutade jättesent. Detta påverkade självklart mitt sociala liv, både med familj och vänner. Det kändes som om jag inte hade tillräckligt med tid för allt. Kunde inte släppa jobbet när jag kom hem sent, tänkte mycket på det och fick sedan problem med sömnen. Detta gjorde att jag fick kort stubin, och kände bara att livet sög.
När jag pratade med läkaren om varför jag ibland kunde bli illamående och inte orka äta, orka något överhuvudtaget, så sa läkaren till mig att det verkade som om jag var på väg att bli utarbetad.
Jag tyckte inte att det kunde vara så, för sånt kanske hände andra, men inte mig. Men efter att det hade gått vecka efter vecka som jag mådde piss och var på väg att få alla i min omgivning att känna likadant, så kände jag mig tvungen att lyssna på läkaren. Vilket var det bästa jag kunde göra.
Jag fick sjukskriva mig ett tag, men det var det värt.

Nu har jag lärt mig lyssna på min kropp, jag vet vilka tecken jag skall hålla utkik efter för att inte hamna i samma läge igen.
Tecken som; Problem med att sova, kortare stubin, kan inte släppa jobbet när jag kommer hem, mindre depressioner, problem med koncentrationsförmågan och även problem med fokuseringen på de mål man har stakat ut för sig.

Dessa gör att man inte kan fungera riktigt socialt. man kan inte motivera sina säljare, man kan inte vara en bra far, eller man.
Nu har jag börjat märka av dessa tendeser, och måste agera innan det blir försent.
Idag sjukskrev jag mig halva dagen, imorgon skall jag på möte i Göteborg, sedan skall jag ta resten av dagen ledigt. Jag har en säljare som jobbar extra hos mig, han kan köra hela dagen. jag har dock allt MÅÅÅÅNGA timmars övertid som jag inte har tagit något betalt för som jag kan inkassera lite då och då. Jag tar några timmar imorgon. Får lite tid med familjen och kan vila ut mig ordentligt. Lägga mig tidigt, och vara utvilad till på Onsdag, då skall jag vara tillbaks till "mitt gamla jag". Motivera och sälja utav helv----... Hahaha, låter nästan som om jag känner mig taggad redan. Tänk vad lite fantasi kan göra, men tyvärr så är jag allt annat än taggad just nu.
Men, men....

Shit Happens... and has a tendens to happen frequently!
LOL

Det positiva är att...

Har man väl hittat dessa tecken, så klarar man det mesta i livet har jag märkt. =)

/Ghost

Ovido - Quiz & Flashcards