Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Livet... vad gäller?

Av Ghostone - 18 mars 2009 23:41

En fråga som en före detta kollega ställde mig genom telefon idag.

"Kan man hata sitt liv?"

Det är självklart att man kan hata sitt liv, var mitt svar. Det är allas rätt att hata sitt liv om man vill göra det. Men jag tycker att man skall ställa sig frågan: VILL jag hata mitt liv?

Det finns de som skyller på att saker och ting är förutbestämda och att vad man än gör, så får man skit tillbaks. man får problem inom familjen, med vänner, jobbet... ja allt.

Om man går omkring och tror på det och tänker så hela tiden, så ja, då kommer det att bli ett skitliv.

Negativa saker händer, det går inte att hindra. men de tär även upptill dig som person att låta detta dra ner dig och se bara fel, eller så väljer du att hitta en lösning på det och gör ditt liv rikare!

"Det finns inga problem utan lösningar".

"Det finns alltid lösningar, det gäller bara att hitta dom!"

Det är meningar som jag alltid lever efter. ALLT går att lösa, sen kanske man inte alltid gillar lösningen, men ibland är man tvungen att göra saker som man inte gillar för att lösa problemet.


Själv, har jag varit med om mycket i mitt liv som skulle kunna få vem som helst att börja tänka negativt om livet. Man har varit med om saker som till och med skulle kunna få vissa människor att ge upp.

Men om det är något som är fegt i denna värld är de som ger upp och väljer att fly från problem genom att ta den "enkla vägen". Till och med de som "hotar" att göra det är fega, för ded söker bara uppmärksamhet!


Däremot, de som väljer att kämpa för sitt liv. DE är de som skall hyllas för de hjältar de egentligen är! De är en inspiration för de som kanske känner att de inte riktigt orkar, och det är även de som får min beundran.

Jag gör mitt bästa för att ALDRIG ge upp. JAG vill vara en sådan inspirerande person och hjälpa de som kan behöva min hjälp. Tyvärr, så finns ju dock de som inte vill bli hjälpta. Eller de som är så trångsynta att det enda de ser är de problem de har, med arbetet, vänner, familj, skolor, kroppen, håret... ja u name it. Att vad man än säger, så kan de aldrig se det de verkligen är; Underbara, vackra och starka människor, som är värda att må bra!

Livet är vad du gör det till! Så se till att göra något bra utav det!

Det finns ett par visa ord som Abraham Lincoln sa en gång:

" And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years."

Jag har till och med funderat på att tattuera in dom. För de stämmer perfekt med min syn på livet!


Så tänk på det därute! Livet ÄR värd att leva, men det är bara du som kan göra det värt det!

/Ghost

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ghostone - 27 april 2013 02:43

Laddning pågår... Man ser ett ljus i tunneln. Faktiskt så är det så att dagarna blir lättare och lättare att ta sig igenom. Efter att ha mått dåligt sedan Juli 2012, så har man bärjat se sig omkring och upptäckt en helt ny värld. En värld där man s...

Av Ghostone - 8 januari 2013 16:36

Känslan när man ska hälsa på barnen och man får sitta och vänta utanför sitt fd hem för de har inte kommit hem än... Inget konstigt i det egentligen. Men det känns konstigt iaf. Man tittar på dörren man en gång haft nyckel till. Men man väntar i tr...

Av Ghostone - 7 januari 2013 13:15

Idag är det bara en sån dag... Under hela helgen har det mer eller mindre varit tungt. Man har tänkt mycket och känt mycket. Man gjorde ett försök till att få upp humöret genom att gå ut på fredagen med kompisar, men gick hem igen efter ca 2 timm...

Av Ghostone - 30 december 2012 16:32

HURRA HURRA HURRA HURRA! Idag har vi firat 4 åringen! Hon blir så glad över allt hon får och visar det så extremt mycket. Alla gillar väl att få saker, men hon visar det verkligen! och idag när hon fick vara i centrum, då allas uppmärksamhet rikt...

Av Ghostone - 28 december 2012 19:56

Det var länge sedan man bloggade... När man tittar på gamla bloggningar här inser man att den bara har stått och tagit plats på en server... var den nu är. Men som med en gammal bok, så finns den iaf där och väntar. Väntar till den dag då jag beh...

Ovido - Quiz & Flashcards