Alla inlägg under augusti 2007

Av Ghostone - 2 augusti 2007 21:21

SOm butikschef måste man ibland jobba tider som man kanske inte hade gjort om man var "vanlig" arbetare. Detta har man under många tillfällen uppmärksammat.

Man har en en tanke, ett mål att ha en butik som skall utmärka sig bland andra på ett eller annat sätt. Jag har sedan start försökt strukturera upp min butik till att vara en 100%:ig butik med rutiner och inga fel. Något som är nästintill omöjligt om man skall vara realistisk.

Men jag ger itne upp, jag kämpar på. men detta visar sig ibland vara arbetsam. Arbetstider kan ibland bli väldigt långa, tidiga morgnar och sedan sena kvällar i butiken efter stängningsdags.

Jag tar ju ut dom som ledig tid när jag kan, men det är sällan man kan göra det utan att det drabbar min ende heltidsanställde, och skulle jag ta in en extra för att jag skall kunna gå hem tidigare, så kostar det butiken alldeles för mycket. Dilemma...

;-)

Men, men... Jag deppar inte, jag kämpar på. Men jag måste nog erkänna att på sommaren vill jag inget hellre än att staden slutar ha öppet längre på torsdagar. Idag har jag inte haft någon lunch, jag sprang ner till fiket u nedre plan och köpte en fralla och en cola flaska som jag slängde i mig och sedan ut i butiken igen. Så min arbetstid effektivt har varit från 9:00 till 22:00 idag.... liiiite segt.. ;-)

Ryggen börjar kännas efter att ha stått i så många timmar och fötterna värker lite grann. Men det man inte dör av härdas man utav, eller hur? Hahaha... yea right!

----------------------------------------------------------------------------------------

Min son växer och växer. Redan 4 cm extra är han nu sedan födseln den 4/7. Snacka om att växa mycket och fort!! Han blir tyngre och tyngre med, något som man har märkt, så jag får börja träna ryggen ganska ordentligt igen.

Min dotter visar dagligen att hon är en storasyster, vilket gör mig stolt som far. Det visar att hon känner ansvar gentemot sin bror, något som hon verkligen kommer att ha användning för senare under livet. Och som stolt far till två barn varav en skall fylla 12 år i år så kan jag bara säga att jag är nöjd. =)

Att en liten tjej kan bli så stor så snabbt! För en och en halv månad sedan var hon lilla dottern, idag är hon storasystern som är på väg in i tonårstiden! Kan en far känna sig mer stolt?? Tror inte det.


Min dotter, min ögonsten... snacka om att mitt liv hade varit fattigt utan dig! Jag älskar dig enormt mycket!

/Ghost

Ovido - Quiz & Flashcards