Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Fd hemmet...

Av Ghostone - 8 januari 2013 16:36

Känslan när man ska hälsa på barnen och man får sitta och vänta utanför sitt fd hem för de har inte kommit hem än...
Inget konstigt i det egentligen. Men det känns konstigt iaf.
Man tittar på dörren man en gång haft nyckel till. Men man väntar i trappuppgången som en "vanlig" besökare.

Idag har jag beställt tid med läkare. Jag får nog krypa till korset och kanske börja ta en medicin mot denna förbannade depression. Har hållit mig borta från medicinen pga att jag har sett vad den gjorde med min ex fru. Likgiltig vid problemen osv.
Men jag känner nu att något behöver hända, något drastiskt för att jag ska bli bra någon gång. Så jag vaknar upp och känner glädje över dagen och inte som nu, en pina, en påminnelse över min pissiga situation.
Jag vill inte sitta och bara tänka negativt mer. Jag vill bli den positiva mannen jag var en gång i tiden. Den som andra tog som exempel över hur man kunde vara.
Jag älskade att höra orden: "Du är alltid så glad, alltid positiv", "Man blir glad när man träffar dig, för du strålar alltid. "
Idag är det mer frågor som: "Hur mår du? ", "Säg till om du behöver prata..." osv osv.

Jag har bestämt mig att ta mig ur det här, och det är första steget till att lyckas.
I'm on my way... :-)
/Ghost

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ghostone - 27 april 2013 02:43

Laddning pågår... Man ser ett ljus i tunneln. Faktiskt så är det så att dagarna blir lättare och lättare att ta sig igenom. Efter att ha mått dåligt sedan Juli 2012, så har man bärjat se sig omkring och upptäckt en helt ny värld. En värld där man s...

Av Ghostone - 7 januari 2013 13:15

Idag är det bara en sån dag... Under hela helgen har det mer eller mindre varit tungt. Man har tänkt mycket och känt mycket. Man gjorde ett försök till att få upp humöret genom att gå ut på fredagen med kompisar, men gick hem igen efter ca 2 timm...

Av Ghostone - 30 december 2012 16:32

HURRA HURRA HURRA HURRA! Idag har vi firat 4 åringen! Hon blir så glad över allt hon får och visar det så extremt mycket. Alla gillar väl att få saker, men hon visar det verkligen! och idag när hon fick vara i centrum, då allas uppmärksamhet rikt...

Av Ghostone - 28 december 2012 19:56

Det var länge sedan man bloggade... När man tittar på gamla bloggningar här inser man att den bara har stått och tagit plats på en server... var den nu är. Men som med en gammal bok, så finns den iaf där och väntar. Väntar till den dag då jag beh...

Av Ghostone - 19 maj 2009 09:30

Då var man på väg... EN TSM konferens (TSM= Team Slaes Maneger) i Stockholm. Med mycket information, men också med mycket skoj till kvällen (Får vi hoppas). Varje år hitta The Phonehouse på något för vissa i kedjan att göra. I år blev det butikschefr...

Ovido - Quiz & Flashcards