Direktlänk till inlägg 24 juni 2007

... and counting...

Av Ghostone - 24 juni 2007 23:03

Nedräkningen är igång!

Det har den i och för sig varit ganska länge, men nu är det faktiskt riktigt spännande. Nästa fredag (29:e Juni) är egentligen dend agen som barnmorskan har satt som dagen då bebisen kommer. Å andra sidan, så var det första datumet som var sagt, den 4:e Juli. Dagen då USA firar sin nationaldag.

Jag har bekanta som bor i USA och som firar denna dag, och de har faktiskt "beställt" barnet till den 4:e... hahaha...

Nåja, vi får väl se vad som händer och NÄR det händer. Det är ju inte så att VI kan bestämma när barnet kommer ut, det bestämmer den själv än så länge. men väntar den för länge, så blir det till att "vräka". ;-)


Gias mage har växt till en storlek jag inte kunde tro var möjligt att ha och ändå kunna gå upprätt. Det ser ut som den bryter mot naturens lagar. Som om gravitationen verkligen försöker få grepp om den utan att lyckas.

Jag satte upp en sida med bilder igår i hemsidan. Kolla gärna på dom, de ligger under länken "Foto". Adressen för er som kommer utifrån är www.gomez.se.


Jobbet...

Imorgon börjar sista veckan innan semestern. Vi tog förra veckans budget och vi har även tagit månadsbudget. Nu är vårt nästa mål KVARTALSBUDGET!! =)

Om inte min kollega blir utsett till månadens säljare igen, så vet jag inte vad som krävs mer. ;-)

Jag måste säga att jag är VÄLDIGT stolt över min kollega! Han visar gång på gång vilken grym säljare han är, vilka möjligheter han har att övertala människor. Vilka möjligheter att komma till avslut.

När det gäller försäljning så är han DEN bäste jag har varit med om.


Jag fick en fråga en gång utav en bekant.

Han frågade om det inte var så att det krävs en bra säljare för att vara butikschef?

Självklart måste den som är butikschef vara en bra säljare, annars kan han/hon inte motivera den andre säljaren att prestera bättre och bättre. Men för det måste inte en BC vara den BÄSTE säljaren!

En BC måste vara den personen som strukturerar upp och håller i tyglarna i butiken. Han/hon måste ha kontroll i butiken, samt ha arbetare under sig som verkligen gör vad som sägs för att få det att fungera.

En säljare skall i enlighet till heriarkin i butiken göra som han/hon blir tillsagd utav BC, men också vara den som kan med egna beslut få butiken att fungera bättre. Men framför allt, så skall säljaren SÄLJA, med andra ord, vara den som drar in det mesta av pengarna till butiken.


Att jag skulle kunna behöva en person till i butiken, det hade jag verkligen behövt många gånger. Men med den ekonomin som finns, så har vi inte den försäljningen så att det skulle kunna täcka en person till. Men, fy skam den som ger sig!

Jag har inte gett upp hoppet att någon gång kunna anställa en person till på heltid, det hade varit grymt bra! =)


Nu skall jag lägga mig, måste vara utvilad inför morgondagen. Imorgon skall jag sälja som en gris! Hela veckan skall jag göra vad jag kan för att vi skall ta kvartalsbudget. Vem vet, då kanske det blir en bonus! =))))


Godnatt till er alla därute!

Sov gott!

/Ghost


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ghostone - 27 april 2013 02:43

Laddning pågår... Man ser ett ljus i tunneln. Faktiskt så är det så att dagarna blir lättare och lättare att ta sig igenom. Efter att ha mått dåligt sedan Juli 2012, så har man bärjat se sig omkring och upptäckt en helt ny värld. En värld där man s...

Av Ghostone - 8 januari 2013 16:36

Känslan när man ska hälsa på barnen och man får sitta och vänta utanför sitt fd hem för de har inte kommit hem än... Inget konstigt i det egentligen. Men det känns konstigt iaf. Man tittar på dörren man en gång haft nyckel till. Men man väntar i tr...

Av Ghostone - 7 januari 2013 13:15

Idag är det bara en sån dag... Under hela helgen har det mer eller mindre varit tungt. Man har tänkt mycket och känt mycket. Man gjorde ett försök till att få upp humöret genom att gå ut på fredagen med kompisar, men gick hem igen efter ca 2 timm...

Av Ghostone - 30 december 2012 16:32

HURRA HURRA HURRA HURRA! Idag har vi firat 4 åringen! Hon blir så glad över allt hon får och visar det så extremt mycket. Alla gillar väl att få saker, men hon visar det verkligen! och idag när hon fick vara i centrum, då allas uppmärksamhet rikt...

Av Ghostone - 28 december 2012 19:56

Det var länge sedan man bloggade... När man tittar på gamla bloggningar här inser man att den bara har stått och tagit plats på en server... var den nu är. Men som med en gammal bok, så finns den iaf där och väntar. Väntar till den dag då jag beh...

Ovido - Quiz & Flashcards